Liever niet; wij beschikken zelf over voldoende mandjes en kleedjes.
Op het moment dat er eigen spullen meegebracht worden, bestaat de kans dat de dieren hier ruzie om krijgen, kan het gesloopt worden of kwijtraken.
Indien uw huisdier eerder wordt opgehaald vindt er geen restitutie plaats van de overige gereserveerde dagen.
U kunt enkel via de mail uw reservering annuleren. Wij hanteren de annuleringsregeling uit de algemene voorwaarden.
Artikel 9 – De annuleringsregeling
- Annulering minimaal 2 maanden voor ingang van het verblijf; 40 euro administratiekosten
- Annulering binnen 2 maanden tot 1 maand voor ingang van het verblijf; 50% van de totale prijs.
- Annulering binnen 1 maand tot 2 weken voor ingang van het verblijf; 75% van de totale prijs.
- Annulering binnen 2 weken voor ingang van het verblijf; de volledige prijs.
Het omboeken van de reservering is mogelijk indien de periode gelijk is aan de originele reservering.
Het inkorten van de reservering is mogelijk voorafgaand aan het verblijf, indien het gastdier eerder opgehaald wordt vind er geen restitutie plaats van de eerder opgehaalde dagen.
In de maanden juli en augustus kunnen ingediende reserveringen niet ingekort of verplaatst worden. De reservering dient dan geannuleerd of verlengd te worden. Bij annulering geldt de annuleringsregeling.
Dit is niet mogelijk, de honden worden samen in de kennel geplaatst en in groepsverband uitgelaten. Hierbij is het risico op een ongewenste dekking aanwezig.
Als de teef tijdens het verblijf loops wordt en deze mogelijkheid is niet gemeld bij het brengen, is een ongewenste dekking op eigen verantwoording. Ook de kosten bij een eventuele dekking zijn voor rekening van de eigenaar van de teef.
Tevens zijn er veel reuen die stoppen met eten en dus snel afvallen. Ook bestaat de mogelijkheid dat reuen ruzie krijgen om een loopse teef.
Als een teef loops wordt tijdens haar verblijf moet zij solitair geplaatst worden. Hiervoor wordt de dubbele pensionprijs berekend vanaf het moment van solitaire plaatsing. De prijzen zijn afhankelijk van grootte en de verblijfsperiode.
Ja, binnen 7 dagen na ontvangst van de bevestiging dient er 50% van de totale pensionprijs aanbetaald te worden.
( Dit geldt voor overnachtingen langer dan 7 dagen)
Bij het brengen van uw dier dient het restant betaald te worden, u mag dit ook vooraf betalen via uw account.
Wasbeurten worden achteraf in rekening gebracht.
U mag eigen voer meebrengen, ons voer Kivo is bij de prijs inbegrepen.
Indien uw dier eigen voer krijgt wordt hiervoor een vergoeding per dag in rekening gebracht.
Nee, het dierenpension is niet aansprakelijk voor eventuele schade dan wel dierenartskosten. Deze komen voor rekening van de eigenaar van het huisdier.
Mocht een ander dier schade aan uw huisdier veroorzaken en hier kosten aan gebonden zijn, dan zijn deze kosten voor rekening van de eigenaar van het dier dat de schade veroorzaakt heeft.
Het starttarief om naar de dierenarts te gaan is 50 euro en omvat het volgende;
- Contact opnemen met u alvorens wij contact opnemen met de dierenarts, in geval dat wij snel moeten handelen vind dit achteraf plaats omdat de behandeling van het dier voorgaat.
- De kilometervergoeding naar de praktijk en terug.
- De arbeidstijd (met een maximum van 1 uur) om naar de praktijk te gaan. Daarna wordt er 40 euro per uur in rekening gebracht.
- Opstellen van een behandelplan
- Indien nodig een solitair verblijf creëren.
- U op de hoogte houden van de situatie en indien nodig contact houden met de dierenarts.
Het meelopen naar het verblijf is niet mogelijk, uw geur blijft bij de kennels hangen en het is voor het dier niet leuk te zien als u wegloopt. Ook voor andere honden die u niet kennen levert dit veel stress en spanning op. Rondleidingen zijn dan ook niet mogelijk.
Het is mogelijk om op afspraak kennis te maken met of zonder uw huisdier. In vakanties is dit niet mogelijk door de drukte.
Op het LICG kunt u informatie vinden over het aanschaffen en verzorgen van huisdieren.
Op de huisdierenspecialist kunt u betrouwbare dierenpensions vinden voor de verzorging van uw huisdieren, waaronder ons dierenpension.
Er zijn rassen die wij niet plaatsen omdat blijkt dat zij niet goed liggen in groepsverband en omdat onze klanten verzoeken hun honden niet bij deze rassen te plaatsen. Deze rassen kunt u terugvinden op de pagina hondenpension.
Als uw hond overmatig dekt of uitvalt naar andere honden, moet hij of zij solitair geplaatst worden. Zo ook een overenthousiaste hond die de grenzen van andere honden niet respecteert, bij vragen hieromtrent neem gerust contact op.
In het geval van solitaire plaatsing wordt de dubbele pensionprijs berekend.
De prijs is afhankelijk van de prijscategorie en periode.
Een proefdag is enkel mogelijk op zaterdag en zeker aan te raden. Op deze manier leert de hond de omgeving en zijn of haar verzorgers kennen. Ook leren de verzorgers uw hond kennen en krijgen zij een beter beeld van uw hond.
In sommige gevallen stellen wij een proefdag verplicht om te kijken hoe een hond zich in de groep gedraagt. Wij kunnen een proefdag wel adviseren zodat een hond rustig kan wennen aan ons en de verblijven.
Nee, de honden zijn niet de hele dag buiten. Net zoals bij mensen moeten ook honden op hun spieren en gewrichten letten. Als wijzelf niet getraind hebben, gaan wij ook geen marathon lopen omdat dat funest is voor je spieren en gewrichten.
De pensionhonden gaan hier 4x per dag gemiddeld een uur naar buiten (totaal gemiddeld 4 uur).
Buiten die uitlaatperiodes pakken zij hun rust in de ruime binnen- en buitenkennels, dit is een mooie balans tussen beweging en rust.
Ondanks dat wij bepaalde rassen uit voorzorg niet plaatsen, zijn er bepaalde risico’s op verwondingen of blessures van de gastdieren omdat zij in groepsverband worden opgevangen en niet solitair. Uiteindelijk zijn het honden en spelen sommige wat ruwer met elkaar dan andere, kan er weleens een miscommunicatie/incident zijn tussen honden of kan een hond zich verstappen tijdens het spel. Risico´s die ook voorkomen in een park of op het strand.
Wij proberen de risico’s uiteraard te beperken door continue toezicht te houden tijdens de speluren, de kennel en groepsindeling te maken aan de hand van de indruk die wij van de honden krijgen op de velden en op basis van grootte/gedrag. Helaas zit een ongeluk in een klein hoekje, en is het niet helemaal 100% te voorkomen.
In het geval van een ernstiger incident zullen wij dit via de mail kennisgeven, dit om misverstanden over uitspraken te voorkomen. Wij raden aan om uw mail tijdens de vakantie te controleren, of in het geval van een contactpersoon deze gegevens toe te voegen aan uw account. In geval van spoed zullen wij altijd direct handelen, de dierenarts consulteren en telefonisch contact opnemen met u.
Indien uw hond schade aanricht bij een ander gastdier, blijft u aansprakelijk voor (dierenarts)kosten die daaruit voortvloeien.
Neem contact op met uw verzekeraar om te controleren of uw hond(en) opgenomen is/zijn in uw aansprakelijkheidsverzekering.
Nee, dit is niet mogelijk. Aangezien de algemene voorwaarden en onze pensionovereenkomst digitaal ondertekend worden is het uitsluitend mogelijk te reserveren via uw account.
Nee, wij zijn beperkt in het opvangen van honden en katten om alle dieren een optimale verzorging te kunnen bieden.
De kalender in het reserveringsysteem geeft altijd groen aan, dit geeft echter niet de garantie dat er plek is. Op de rood aangevinkte dagen is het pension gesloten voor het halen en brengen van gastdieren, zo ook voor dagopvang.
Na ontvangst van de bevestiging is een reservering definitief. U kunt vooraf informeren of er plek is.
Voor dagopvang kunnen pups komen vanaf 16 weken.
Voor overnachtingen kunnen jonge honden komen vanaf 9 maanden leeftijd.
De reden dat wij deze leeftijd hanteren is omdat te jonge honden nog niet voldoende hun rust pakken terwijl zij dit nodig hebben voor hun spieren en gewrichten.
Dit is helaas niet mogelijk, doordat zij sproeien kunnen zij andere katten of poezen aanzetten tot sproeien.
De katten lopen gezamelijk in een woonkamer, mede qua hygienische overwegingen hebben wij dit besluit genomen.
Hond
- Kennelhoest (Bordetella en Parainfluenza)
- Leptospirose
- Cocktail
Kat
- Niesziekte
- Kattenziekte
Dat is zeker mogelijk, uitsluitend als u uw hond in de middag tussen 17 en 18 uur op komt halen.
Nee dat gaat helaas niet, dit doordat het het risico op besmetting verhoogt.
Ja, zonder een correct ingevuld paspoort zijn wij genoodzaakt uw hond of kat te weigeren.
Wij plaatsen géén intacte reuen in het pension en lichten graag toe waarom;
Helaas is gebleken dat niet gecastreerde reuen veelal bezig zijn om de rangorde in de groep te bepalen, vaak is dit erger dan wanneer zij met hun baas door het park lopen en kan het zijn dat dergelijk gedrag niet herkend wordt.
Tijdens het uitlaten in de groep worden intacte reuen overspoeld met prikkels en de drang om zich te moeten bewijzen tegenover andere reuen en teven.
Het gedrag dat zij vertonen is het berijden van reuen en teven, over andere honden heen hangen en grommen. Intacte reuen trekken zich niets aan van de signalen die de andere honden afgeven zoals bijvoorbeeld grommen of snappen, waardoor een situatie kan escaleren.
De gedragingen van intacte reuen verstoren de rust in de groep en zorgen voor stress en spanning bij alle partijen.
Een vakantie bij ons moet voor de honden als prettig worden ervaren, vandaar dat wij dit besluit hebben genomen.
Ja, wij nemen uitsluitend gecastreerde katers aan. Dit doordat een intacte kater dominanter is en vaak gaat sproeien wat tot overlast en een onhygiënische situatie leidt.
Vanaf 5 maanden dienen zij gecastreerd te zijn voor een verblijf bij ons. Dit aangezien zij vanaf deze leeftijd geslachtsrijp zijn.
Nee dit is niet verplicht
Echter als uw teef loops is, kunnen wij haar niet plaatsen.
Een loopse teef veroorzaakt onrust in en het pension waardoor reuen stoppen met eten en onderling ruzie kunnen krijgen.
Mocht uw teef tijdens het verblijf loops worden zijn wij genoodzaakt haar solitair te plaatsen. Hiervoor wordt de dubbele pensionprijs berekend.
Uiteraard is dit mogelijk, u krijgt een eerlijk antwoord van ons.
Onze voorkeur heeft het als u het via de mail of Facebook Messenger vraagt, wij proberen zo spoedig mogelijk te reageren.
Door de verzorging van de dieren zijn wij namelijk niet altijd in de buurt van de telefoon, ook helpen wij klanten die fysiek aanwezig zijn.
Door de hoeveelheid beweging die uw hond hier krijgt, verbruikt hij of zij veel energie. Hierdoor kan het zijn dat zij afvallen. Uiteraard houden wij dit in de gaten en voeren wij ze qua hoeveelheid meer dan zij thuis krijgen om dit te voorkomen.
Voor klanten die eigen voer meebrengen, raden wij aan om de hoeveelheid voer tijdelijk te verhogen en voldoende voer mee te geven voor het geval dat het dier langer moet blijven.
Zeker bij actieve honden die een langere periode blijven logeren, kan dit voorkomen.
Door de hoeveelheid beweging en indrukken kan het zijn dat uw hond de eerste week de tijd nodig heeft om bij te slapen.
U kunt het vergelijken met een kind dat een week op kamp gaat, bij terugkomst zijn zij ontzettend moe van alle indrukken.
Geef hem of haar voldoende rust.
Ochtend tot ochtend is 1 overnachting
Ochtend tot middag zijn 2 overnachtingen
Middag tot ochtend is 1 overnachting
Middag tot middag zijn 2 overnachtingen
Na 10 uur wordt de nieuwe pensiondag in rekening gebracht.